Poznate pomen vseh lučk na armaturni plošči?

Opozorilne lučke na armaturni plošči

Vsi vemo, kaj pomenijo barve rdeča, rumena in zelena na semaforju, drži? Ko se vam sredi vožnje na armaturni plošči prižge lučka, veste, kaj pomeni? Je pomembno, ali je barva rdeča ali rumena?

Odgovor je: “Da, je pomembno.” Prav tako je pomembno, da poznate vsaj osnovne opozorilne lučke, saj vam s tem vozilo javlja okvaro enega od sistemov.

Tako kot vsa tehnologija tudi avtomobili sledijo trendom digitalizacije, kar pomeni, da lahko preko zaslonov v vozilu spremljamo veliko podatkov o vozilu. Ker je podatkov vedno več, pa se pogosto zgodi, da opozorilnega znaka marsikateri voznik še ne pozna.

Do nepoznavanja prihaja tudi zaradi tega, ker se:

  • kontrolne lučke razlikujejo med proizvajalci vozil,
  • število kontrolnih lučk na armaturni plošči razlikuje med modeli in proizvajalci vozil (največ jih vsebuje Mercedes Benz E Class, najmanj pa Nissan Micra in Volvo S40).

Smo slovenski vozniki kaj boljši poznavalci?

AMZS je leta 2013 izvedla študijo, v kateri je sodelovalo 2745 slovenskih voznic in voznikov ter podatke primerjalo z britansko raziskavo. V raziskavi so uporabili istih 16 simbolov kot britanski raziskovalci, dodali pa so še simbol za dinamično kontrolo stabilnosti vozila (poleg ABS zavornega sistema eden najpomembnejših elementov za varnost v vozilu).

Opozorilne lučke

Rezultati primerjave so v prid slovenskim voznikom, saj bolje poznajo pomen kontrolnih lučk. Kar večina (98 %) voznikov v Veliki Britaniji ne pozna pomena vseh kontrolnih lučk, medtem ko je takih voznikov v Sloveniji 85 %, kar pomeni, da v Sloveniji kontrolne lučke prepozna vsak sedmi voznik, kar je sicer še vedno majhen odstotek.

Bi vi prepoznali vse znake?

Kaj pomenijo barve opozorilnih lučk?

Barve opozorilnih lučk na armaturi so modre, zelene, rumene in rdeče.

Modra in zelena barva lučk ne nakazujeta na sistemske napake, ampak samo sporočata, da je nekaj vključeno, medtem ko sta rumena in rdeča barva opozorili, da v vozilu nekaj ne deluje. Če se prižge opozorilna lučka rumene barve to pomeni, da ima vozilo neko težavo, ki ji morate nameniti pozornost, vendar ni treba ukrepati ta trenutek. Vseeno v Avtoservis Selan toplo priporočamo, da avto čim hitreje pripeljete na pregled, da se odpravi napako.

V primeru, da se na armaturni plošči prižge lučka rdeče barve, pa vozilo potrebuje takojšnjo pozornost, saj opozarja na resne zaplete v enem izmed sistemov. Če jih ignoriramo, lahko pride do nepopravljive škode ter tudi do ogrožanja vaše varnosti in zdravja ter varnosti drugih v prometu. V tem primeru vam naši avtomehaniki svetujejo, da vozilo čim hitreje varno ustavite oziroma ga odpeljete do serviserja (pogosto s pomočjo avtovleke).

Zelena barva opozorilnih lučk

Vključene luči: prižgane kratke oz. zasenčene luči.
Vključen tempomat: v primeru če lučka zasveti, kljub temu da tempomata niste vključili, je potreben servis.
Vključene meglenke: prižgane sprednje meglenke.

Rumena barva opozorilnih lučk

Motor: prižge se vsakič ob zagonu motorja, saj poteka samodiagnoza motorja. Če po zagonu motorja ne ugasne ali če se prižge med vožnjo, to pomeni okvaro v delovanju motorja ali njegovih sorodnih sistemih, ki zahtevo čimprejšnjo ustavitev vozila in njegov pregled pri usposobljenemu strokovnjaku. Posebna pozornost je potrebna, ko skupaj z lučko za motor utripa še katera druga kontrolna lučka.
Nizek tlak v pnevmatikah: potrebno je čimprejšnje ustrezno polnjenje pnevmatik, saj je izguba tlaka v pnevmatikah nevarna za vožnjo, poleg tega pa se pnevmatike ob tem obrabljajo neenakomerno. Več o pomembnosti ustreznega tlaka v pnevmatikah si preberite tukaj.
Obraba zavornih ploščic: obrabljene zavorne ploščice pogosto spremlja glasno škripanje, kar je znak, da jih je potrebno zamenjati.
Nizka raven tekočine za vetrobransko steklo: temperature in vremenske razmere med vožnjo so nepredvidljive, zato je tekočino priporočljivo čim prej doliti.
Nizka raven goriva: pogosta vožnja s praznim rezervoarjem je nevarna, saj lahko povzroči zamašitev vodov in filtrov za gorivo (nastajanje usedlin) ter pregrevanje in blokado črpalke. Vozilo čim hitreje natankajte.
Zagonsko segrevanje: prižge se ob kontaktu in ugasne. Če ne zasveti ali če sveti stalno, to nakazuje na napako v sistemu zagonskega segrevanja.
Prižgane zadnje meglenke: nadomeščajo zadnje luči v primeru zelo slabe vidljivosti.
Okvara servo volana: pri sistemih hidravličnega servokrmiljenja je pogost vzrok za prižig lučke nizka raven tekočine servo volana. Priporočamo čim hitrejše popravilo.
Nepravilno delovanje žarometov: po vsej verjetnosti je potrebna zamenjava žarnice žarometa.

Rdeča barva opozorilnih lučk

Akumulator: vaš akumulator je v slabem stanju ali v njem ni dovolj napetosti. Preverite pri svojem serviserju, ker je možnih več vzrokov.
Temperatura motorja: pomeni zvišano oz. previsoko temperaturo motorja in težave hladilnega sistema oz. pomanjkanje hladilne tekočine. To lahko povzroči resne poškodbe motorja.
Tlak motornega olja: izguba tlaka olja, kar pomeni, da ne prihaja do zadostnega mazanja delov motorja, kar lahko povzroči preveliko trenje v motorju in tudi njegovo odpoved. Takoj preverite nivo olja in tlak.
Ročne zavore: ročna zavora je dvignjena. Ko jo sprostite, ugasne. Če se to ne zgodi, pomeni, da je ročna zavora pokvarjena.
Zračne blazine: kaže na okvaro sistema zračnih blazin, kar pomeni, da se te v primeru trka morda ne bodo sprožile. Nikar je ne prezrite!
Varnostni pas: opozarja vas, da vi ali vaš sopotnik ni pripet s pasom.
Parkirna zavora: prepričajte se, da je parkirna zavora sproščena pred speljevanjem.
Lučka za sistem ABS: kaže na morebitno okvaro sistema proti blokiranju koles. Nedelujoč sistem ABS je velika grožnja varnosti v prometu, zato takoj ukrepajte in obiščite servisno delavnico.

Ukrepajmo barvi opozorilne lučke primerno

Vsi opozorilni znaki niso razlog za paniko in vožnjo k avtomehaniku, saj nekatere služijo zgolj kot informacija, da je neka funkcija v vozilu vklopljena.

Vseeno je dobro vedeti, kaj katera lučka pomeni in kakšni so potrebni ukrepi, ko se le-ta prižge, saj bomo tako bolj varni v prometu, hkrati pa bo vozilo dobilo potrebno nego za optimalno nadaljevanje vožnje.

Tadej Blog