Menjava zobatega jermena, menjava vodil in napenjal, menjava vodne črpalke

Na približno vsakih 5 do 10 let ali na prevoženih 80.000 do 200.000 kilometrov oziroma glede na proizvajalca in tip motorja servisna knjižica priporoča, da se opravi tako imenovani veliki servis, pri katerem je bistvena menjava zobatega jermena. Menjava jermena običajno ni poceni – in ker avto v večini primerov ni več v garanciji, ni nobene potrebe, da ga peljete k pooblaščenemu serviserju. Cena v Avtoservisu Selan je veliko prijaznejša.

Menjava zobatega jermena

Jermen preventivno velja zamenjati pravočasno, kajti pri tem je strošek veliko manjši, kot bi bil v primeru, da se jermen strga zaradi obrabe in pride do poškodb motorja. Če ste vajeni bolj dinamične vožnje, potem velja stanje jermena preveriti, še preden je to predpisano, saj lahko natezna vlakna v jermenu hitreje izgubijo svoje lastnosti in popustijo.

Da je vse kot mora biti, se pri velikem servisu opravi:

  • menjava zobatega jermena;
  • menjava vodil ter napenjal;
  • menjava vodne črpalke.

Se je menjavi mogoče izogniti? Edino tako, da svoj avtomobil zamenjate za takšnega, ki ima namesto zobatega jermena pogonsko verigo. Sicer se tudi pri teh znajo pojavljati težave, ki lahko zahtevajo menjavo pri enakem številu kilometrov.

Zakaj je potrebna menjava zobatega jermena?

Zobati jermen je nepogrešljiv del motorja, katerega naloga je, da skrbi za pogon odmične gredi. Med vožnjo se obrne tudi do več-tisočkrat na minuto.

Poganja spodnji in zgornji del motorja, ter mu omogoča sinhrono vrtenje. Obenem poganja tudi ostale komponente avtomobila kot so:  visokotlačna črpalka, črpalka vode..

Menjava zobatega jermena je ključna za varno vožnjo in vzdrževanje vašega vozila.
Bodite pozorni na znake, ki nakazujejo, da zobati jermen ne deluje pravilno. To boste hitro opazili že po hrupu iz motorja, (» tiktakanje« ) grobo delovanje motorja v prostem teku (zobati jermen drsi z zobnikov), hiter padec tlaka motornega olja… 

Poškodovani bati ali ventili so zagotovo najslabši znak v primeru, ko pride do poškodbe jermena. Ročična in odmična gred se začneta vrteti ne sinhrono, zaradi tega pa lahko pride do poškodb v samem srcu motorja. Takšna poškodba lahko sledi v popolno okvaro motorja, stroški popravila pa gredo v nebo. 

Menjavo zobatega jermena se opravi skladno z navodili proizvajalca običajno na 80.000-2100.000 prevoženih kilometrov ( odvisno od navodil proizvajalca, kar je potrebno preveriti v servisni knjižici ). V praksi je menjava zobatega jermena del velikega servisa.

Priporočamo, da se sami ne poslužujete menjave zobatega jermena, zato ga raje prepustite strokovnjaku , saj se zaradi nepazljivosti lahko poškoduje in pretrga, kar pa vodi v poškodbe ostalih delov motorja. Menjava zobatega jermena obsega: zobati jermen, vodno črpalko, napenjalec zobatega jermena, vodilni valj zobatega jermena ter hladilno tekočino

Obenem se lahko zamenjajo tudi komplet mikro jermena, napenjalni in upogibni valji mikro jermena, odvisno od opreme motorja oziroma proizvajalca. Za pravilno lego in vrtenje zobatega jermena skrbijo vodilna kolesa, napenjalec zobatega jermena pa poskrbi za ustrezno napetost. Te napenjalci so lahko ročni, pri novejših vozilih pa lahko avtomatski.

Vodna črpalka

Kot smo že omenili se pri menjavi zobatega jermena zamenja tudi vodna črpalka. Glavno komponento hladilnega sistema motorja predstavlja vodna črpalka, ki zagotavlja nemoteno delovanje motorja, omogoča kroženje hladilne tekočine, zato lahko vsaka njena okvara poskrbi za pregrevanje kar pa spet vodi v okvaro motorja. Čas za menjavo vodne črpalke je že, ko opazite, da hladilna tekočina izteka iz nje, lahko vas pa na to že opozori lučka na armaturni plošči. 

Kaj pa hladilna tekočina?

Hladilna tekočina je tisti element za katerega velika večina voznikov ne ve, da jo je potrebno menjati, če želijo ohraniti nemoteno delovanje nekaterih delov avtomobila.

Hladilno tekočino menjamo ob menjavi vodne črpalke ali ob doseženem časovnem ali kilometrskem intervalu zamenjave, katerega je predpisal proizvajalec vozila ali hladilne tekočine.

Njena naloga je prenašanje toplote od motorja do hladilnika ter do grelnika kabine in s tem uravnavanje pravilne delovne temperature pogonskega sklopa avtomobila. Poleg te naloge, mora hladilna tekočina preprečevati svojo zamrznitev in korozijo celotnega hladilnega sistema ter mazanje le te. Ker vemo, kako delujejo deli v avtomobilu – ko nekaj ne dela več kot bi moralo, druga stvar odpove oz.je napaka v delovanju. V tem primeru bo prišlo do odpovedi hladilnika, grelnika kabine, glave motorja ali vodne črpalke. 

Izognite se velikim stroškom popravila, zato ne pozabite na redni servis vašega avtomobila. Tako bo pripravljen predvsem na varno in dolgotrajno vožnjo z vami. Pri nas lahko opravite mali in veliki servis vašega vozila. 

Zakaj menjava zobatega jermena pri Avtoservisu Selan?

Ker delo opravimo strokovno in natančno, poleg tega pa se trudimo, da od nas odidete s prihrankom v žepu.