Menjava zobatega jermena, vodil, napenjal in vodne črpalke
Na približno vsakih 5 do 10 let ali na prevoženih 80.000 do 200.000 kilometrov oziroma glede na proizvajalca in tip motorja servisna knjižica priporoča, da se opravi tako imenovani veliki servis, pri katerem je bistvena menjava zobatega jermena. Menjava jermena običajno ni poceni – in ker avto v večini primerov ni več v garanciji, ni nobene potrebe, da ga peljete k pooblaščenemu serviserju. Cena v Avtoservisu Selan je veliko prijaznejša.
Jermen preventivno velja zamenjati pravočasno, kajti pri tem je strošek veliko manjši, kot bi bil v primeru, da se jermen strga zaradi obrabe in pride do poškodb motorja. Če ste vajeni bolj dinamične vožnje, potem velja stanje jermena preveriti, še preden je to predpisano, saj lahko natezna vlakna v jermenu hitreje izgubijo svoje lastnosti in popustijo.
Da je vse kot mora biti, se pri velikem servisu opravi:
- menjava zobatega jermena;
- menjava vodil ter napenjal;
- menjava vodne črpalke.
Se je menjavi mogoče izogniti? Edino tako, da svoj avtomobil zamenjate za takšnega, ki ima namesto zobatega jermena pogonsko verigo. Sicer se tudi pri teh znajo pojavljati težave, ki lahko zahtevajo menjavo pri enakem številu kilometrov.
Zakaj je potrebna menjava zobatega jermena?
Zobati jermen je nepogrešljiv del motorja. Njegova naloga je, da skrbi za pogon odmične gredi. Med vožnjo se obrne tudi do več tisočkrat na minuto. Poganja spodnji in zgornji del motorja ter mu omogoča sinhrono vrtenje. Obenem poganja tudi ostale komponente avtomobila, kot sta visokotlačna črpalka in črpalka vode.
Menjava zobatega jermena je ključna za varno vožnjo in vzdrževanje vašega vozila. Bodite pozorni na znake, ki nakazujejo, da zobati jermen ne deluje pravilno. To boste hitro opazili že po hrupu iz motorja (tiktakanje), grobem delovanju motorja v prostem teku (zobati jermen drsi z zobnikov), hitrem padcu tlaka motornega olja ipd.
Poškodovani bati ali ventili so zagotovo najslabši znak v primeru, ko pride do poškodbe jermena. Ročična in odmična gred se začneta vrteti nesinhrono, zaradi česar lahko pride do poškodb v samem jedru motorja. Takšna poškodba lahko sledi v popolno okvaro motorja, stroški popravila pa gredo v nebo.
Menjavo zobatega jermena se opravi skladno z navodili proizvajalca običajno na 80.000 do 210.000 prevoženih kilometrov (odvisno od navodil proizvajalca, kar je potrebno preveriti v servisni knjižici). V praksi je menjava zobatega jermena del velikega servisa.
Priporočamo, da se sami ne poslužujete menjave zobatega jermena, zato ga raje prepustite strokovnjaku, saj se zaradi nepazljivosti lahko poškoduje in pretrga, kar vodi v poškodbe ostalih delov motorja. Menjava zobatega jermena obsega: zobati jermen, vodno črpalko, napenjalec zobatega jermena, vodilni valj zobatega jermena ter hladilno tekočino.
Obenem se lahko zamenjajo tudi komplet mikro jermena, napenjalni in upogibni valji mikro jermena, odvisno od opreme motorja oziroma proizvajalca. Za pravilno lego in vrtenje zobatega jermena skrbijo vodilna kolesa, napenjalec zobatega jermena pa poskrbi za ustrezno napetost. Te napenjalci so lahko ročni, pri novejših vozilih pa avtomatski.
Vodna črpalka
Pri menjavi zobatega jermena se torej zamenja tudi vodna črpalka. Glavno komponento hladilnega sistema motorja predstavlja vodna črpalka, ki zagotavlja nemoteno delovanje motorja, saj omogoča kroženje hladilne tekočine. Vsaka njena okvara lahko povzroči pregrevanje, kar zopet vodi v okvaro motorja.
Čas za menjavo vodne črpalke je, ko opazite, da hladilna tekočina iz nje izteka. Na potrebo po menjavi vas lahko opozori tudi lučka na armaturni plošči.
Hladilna tekočina
Hladilna tekočina je tisti element, za katerega velika večina voznikov ne ve, da jo je potrebno menjati, če želijo ohraniti nemoteno delovanje nekaterih delov avtomobila. Hladilno tekočino menjamo ob menjavi vodne črpalke ali ob doseženem časovnem ali kilometrskem intervalu zamenjave, ki ga je predpisal proizvajalec vozila ali hladilne tekočine.
Naloga hladilne tekočine je prenašanje toplote od motorja do hladilnika ter do grelnika kabine in s tem uravnavanje pravilne delovne temperature pogonskega sklopa avtomobila. Poleg te naloge mora hladilna tekočina preprečevati svojo zamrznitev in korozijo celotnega hladilnega sistema ter mazanje le-te.
Vemo, kako delujejo deli v avtomobilu - ko nekaj ne dela več, kot bi moralo, druga stvar odpove oz. pride do napake v delovanju. V tem primeru bo prišlo do odpovedi hladilnika, grelnika kabine, glave motorja ali vodne črpalke.
Da se izognete visokim stroškom popravila, ne pozabite na redni servis svojega avtomobila. Tako bo pripravljen predvsem na varno in dolgotrajno vožnjo z vami. Pri nas lahko opravite mali in veliki servis vozila.
Zakaj menjava zobatega jermena pri Avtoservisu Selan?
Ker delo opravimo strokovno in natančno, poleg tega pa se trudimo, da od nas odidete s prihrankom v žepu.

Naročite se na menjavo zobatega jermena
Pripeljite se v Avtoservis Selan, kjer bomo poskrbeli za vaš avto.