Centriranje pnevmatik

Centriranje gum je potrebno opraviti dvakrat letno, in sicer spomladi in jeseni, ko pnevmatike zamenjate. Še posebej pomembno je, da za centriranje poskrbite v primeru, da med vožnjo na volanu čutite tresljaje in vibracije.

Centriranje gum

Kaj pa centriranje pnevmatik pravzaprav sploh je?

Gre za uravnoteženje gum, natančneje izravnavanje sil glede na os platišča, do katerih pride zaradi neenakomerne razporeditve mase na gumi ter na platišču. Če so gume neuravnotežene, prihaja med vožnjo do tresenja, ki se prenaša prek volana in karoserije.

Zakaj je centriranje gum potrebno?

Kakovostno centriranje gum zagotavlja varno in udobno vožnjo, podaljšuje življenjsko dobo pnevmatik ter zmanjšuje obrabo pomembnih zglobov v podvozju. V nasprotnem primeru se gume pri vožnji po avtocesti obrabljajo veliko hitreje, poškodujejo pa se volanski kočniki ter kolesni ležaji, prihaja tudi do puščanja hidravlične tekočine. Da o hrupu in tresljajih, ki vplivajo na koncentracijo voznika med vožnjo, niti ne govorimo.

Izognite se morebitnim poškodbam vozila ter se odločite za centriranje pnevmatik v naši vulkanizerski delavnici. Z uporabo najsodobnejše tehnologije bomo poskrbeli, da bo vožnja v vašem avtomobilu ponovno varna in udobna!

Zelo pomemben del pri menjavi gum je centriranje gum oz. uravnoteženje. Gre za izravnavanje sil glede na os platišča, ki se pojavijo pri vrtenju zaradi neenakomerne razporeditve mase, tako na pnevmatiki kot na platišču. Kolo ni uravnoteženo, kadar je eno območje težje ali lažje kot ostala. Posledica je tresenje ali zibanje, kar lahko skrajša življenjsko dobo dezena tekalne plasti in povzroči obremenitev na vašem vozilu.

Kvalitetno, strokovno in redno izvedeno centriranje gum zagotavlja daljšo življenjsko dobo same gume, udobnejšo vožnjo, hkrati pa zmanjšuje obrabo vitalnih komponent podvozja. Neenakomerna razporeditev mase na gumi je do neke mere prisotna že od same izdelave gume, kasneje pa se pojavi zaradi neenakomerne obrabe.

Kako poteka centriranje gum?

Centriranje gum se izvaja na posebnem stroju imenovanem “centrirka”. S pomočjo stroja merijo sile na osi, ter kot rezultat prikažejo ustrezno mesto in maso potrebnih uteži, katere nato ustrezno pritrdijo na platišče. Uteži so pritrjene na zunanjost ali notranjost kolesa, zato da izravnavajo centrifugalne sile, ki delujejo na težka področja, ko se kolo vrti. 

Bodite pozorni na sestavo vaših platišč. Imate kovinska ali alu-platišča?

V primeru, da imate kovinska, se uteži nabijajo za zunanji rob, ki je izdelan za pritrditev uteži. Če pa imate alu-platišča, se morajo uteži nalepiti. Če bo vaš vulkanizer nabijal uteži, bo odluščil barvo in lak, kar pomeni začetek korozije.

Same uteži so izdelane iz cinka, zato ne povzročajo korozije ali poškodovanega platišča z rjo, katera se pojavlja pri železnih utežeh.

Premalo se zavedamo, da pri neuravnoteženih gumah generirajo velike osne sile, ki se preko platišča prenašajo na vozilo. To občutimo kot tresenje volana.

centriranje gum

Ne varčujte pri centriranju gum, saj zaradi tega majhnega prihranka lahko pride do posledic. Zavedajte se, da so gume tisti edini stik vozila s cesto. Zaradi necentriranih gum se le te začnejo hitreje obrabljati.

Pri hitrejši vožnji (na avtocesti) pride do prezgodnje odpovedi volanskih končnikov, kateri morajo neprestano prenašati prečne sile koles.

Preko volanskih končnikov in obes se sile prenašajo na volanski drog, na katerem se zaradi tresljajev pojavi zračnost in puščanje hidravlične tekočine. Zaradi vibracij in sil močno trpijo kolesni ležaji, katerim se hitro krajša življenjska doba. Poleg mehanskih težav, ki jih prinese neuravnoteženje gum, so tukaj težava tudi hrup in tresljaji v kabini vozila, te pa lahko zmanjšujejo zbranost med vožnjo. 

Centriranje gum je potrebno narediti na vseh štirih pnevmatikah in ob menjavi le teh. 

Naši izkušeni vulkanizerji priporočajo, da ob menjavi gum opravite še centriranje gum. Tako se boste izognili vsem mehanskim poškodbam na vašem vozilu, ter dragemu popravilu.

Poskrbite, da bo vožnja varnejša tako za vas, kot tudi za potnike, ki jih prevažate.