Redno preverjanje tlaka v pnevmatikah – je pomembno?

Kako pogosto preverite tlak v pnevmatikah? Veste, zakaj je redno preverjanje pomembno? Zračni tlak v gumah lahko vpliva na vožnjo, obrabo pnevmatik, porabo goriva, varovanje okolja ter tudi na varnost med vožnjo. Naš cilj je, da se med vožnjo počutite varno, hkrati pa vam želimo prihraniti odvečne stroške pri vzdrževanju vozila, zato si preberite par nasvetov, zakaj je zračni tlak v pnevmatikah pomemben ter kako ga vzdrževati.

Kako pogosto se preverja tlak v pnevmatikah?

Vožnja v avtomobilu z pnevmatikami, ki nimajo ustreznega tlaka je lahko nevarna, vpliva pa tudi na odzivnost ter vodljivost celotnega vozila.

Leta 2014 je EU sprejela zakon, ki določa, da morajo biti vsi novi avtomobili opremljeni s sistemom za nadzor zračnega tlaka v gumah (TPMS). V primeru, da je v gumah nepravilen tlak, vas sistem sam opozori. Če je vaš avto starejši, morate tlak v pnevmatikah preverjati sami, saj še nima vgrajenega sistema.

Najbolj optimalno je, če tlak preverjate vsaj enkrat na mesec, če pa se veliko vozite pa to lahko naredite še pogosteje (sploh v poletnih mesecih, ko iz gum zrak uhaja hitreje kot v hladnejših mesecih).

V Avtoservis Selan priporočamo, da tlak v pnevmatika preverite tudi ko se odpravljate na kakšno daljšo pot ali pa na počitnice ter  v situacijah, ko se v vozilu prevaže več prtljage ali potnikov, ker so gume bolj obremenjene.

Kako vem, kakšen mora biti zračni tlak v pnevmatikah?

Zračni tlak v pnevmatikah določi proizvajalec, saj ni odvisen od velikosti ali tipa pnevmatika, temveč je odvisen od posameznega avta. Podatke o tem kakšen je pravilen tlak najdete v navodilih za uporabo, običajno pa so zapisana tudi na dnu sredinskega strešnega stebrička (ko odprete vrata) ali pri odprtini za polnjene goriva, pod pokrovom motorja ipd. 

Zračni tlak v sprednjih in zadnjih gumah se lahko razlikuje, zato pozorno preberite navodila. Prav tako ga prilagodite glede na trenutno obremenjenost vozila.

Na kaj morate biti pozorni pri preverjanju tlaka v pnevmatikah?

  • Ko preverjate tlak morajo biti gume hladne, saj tlak narašča hkrati s temperaturo zraka v gumah. Ker se med vožnjo gume in platišča segrejejo (posledično pa tudi zrak v njih) je treba predpisanemu tlaku dodati 0,2 – 0,3 bara.
  • Ob preverjanju si gume tudi poglejte in preverite, kakšna je njihova obraba, imajo kakšne razpoke ali ureznine. Če se vam zdi guma obrabljena in poškodovana, priporočamo, da napako čim prej odpravite. Za nasvet in pomoč lahko pokličete tudi nas ali pa si več preberete na….
  • Vedno preverite tlak v vseh gumah, tudi nadomestni gumi.

Kaj se dogaja v pnevmatikah, ki nimajo pravilnega tlaka?

Kot že omenjeno zgoraj, morajo imeti pnevmatike zračni tlak tak, kot ga je določil proizvajalec. Če temu ni tako, se neenakomerni in hitreje obrabljajo. V primeru, da so le-te premalo napolnjene, se zunanji robovi močneje obrabljajo, kar lahko pripelje do tega, da tekalna površina odstopi od podlage in se sčasoma predre. V primeru, da je tlak previsok, pa se hitreje obrablja srednji del tekalne površine, sama pnevmatika pa je bolj občutljiva na ovire, ter se hitreje prereže ali predre.

V vsakem primeru je obraba hitrejša, kot če bi imeli v pnevmatikah zračni tlak, ki je predpisan s strani proizvajalca. Zaradi tega bomo morali pnevmatike menjati hitreje, kar pomeni dodaten strošek. Zraven lahko prištejemo še stroške menjave npr. bolj obremenjenih delov podvozja, ki je lahko posledica previsokega tlaka. Zdaj pa izračunajte kaj se vam bolj splača?

Omenili pa smo že, da se v vozilu z neprimernim tlakom v gumah zmanjša oprijem ter zaviralni čas vozila. Pri nizkem tlak v gumah, se zaviralna pot lahko podaljša tudi za več kot 10 m, v primeru mokre ceste, pa imamo več možnosti, da bo avto “splaval”.

Je treba tlak v pnevmatikah prilagoditi glede na hitrost vožnje?

Dejstvo je, da so posledice nepravilnega tlaka pri večjih hitrostih bolj drastične (npr. pri 120 km/h se gume obrabljajo dvakrat hitreje kot pri hitrosti 70 ali 80 km/h). Obraba gum pri večjih hitrostih se lahko poveča za kar 30%, če je tlak v pnevmatikah za 20% prenizek. Prav tako pa prenizek tlak vpliva na bolj trde bočne površine, ki so bolj izpostavljene poškodbam (npr. pri vožnji po makadamu, plezanju na robnike ipd.) ter na večjo poškodbo platišč. Ker imajo take gume večji kotalni upor, se za njihovo vrtenje uporabi več energije, zato je poraba goriva večja, poveča pa se tudi količina izpustov v okolje in strošek bencina.

Kje lahko preverite tlak v pnevmatikah?

Če imate doma manometer, lahko to opravite kar v zavetju svojega doma. Če pa te naprave nimate, svetujemo, da se odpravite do najbližje bencinske postaje ali pa do avtomehanične delavnice. Dobrodošli tudi pri nas, kjer vam z veseljem preverimo kakšen je tlak v vaših pnevmatikah in ga primerno znižamo ali zvišamo, tako da boste pripravljeni na varno in učinkovito vožnjo.

0 Komentarjev

Vaš e-naslov ne bo objavljen.