Na dopust brez vročine v avtomobilu

Klimatska naprava v avtomobilu

Pozdravljeno poletje in z njim vročina. Vendar pozor, naj vročina ne bo problem v kabini vašega avtomobila. Delujoča klimatska naprava ni zgolj stvar udobja, ampak tudi varnosti potnikov v kabini. Uporabljamo jo celo leto – tudi v hladnih zimskih dneh.

Dostikrat vozniki prepozno ugotovijo, da prezračevalni sistem ne deluje pravilno. Tako kot drugi mehanski sklopi avtomobila tudi klimatska naprava ni večna. Z leti in uporabo pride do okvare in izrabe, zato je pomembno njeno redno vzdrževanje. S tem se izognemo večjim okvaram sistema.

Kdaj je potrebna menjava filtra?

Vožnja po makadamu oz. prašnih cestah obremeni filtrirni sistem. Filter, ki čisti zrak pred vstopom v kabino avtomobila, je zato zagotovo najbolj obremenjen. Priporočljivo ga je menjati vsako leto, saj se v tem času nabere ogromno majhnih delcev in nesnage, zaradi česar se lahko delno zamaši in navlaži.

Znaka, da bi bila potrebna menjava filtra, sta:

  • rosijo se vam stekla,
  • pretok zraka je menjši kot bi moral biti.

Stop neprijetnim vonjavam v kabini vozila

Zaradi nabiranja vlage in ostalih nečistoč na površini uparjalnika klimatske naprave je ta idealno rastišče za rast bakterij, glivic in mikrobov, ki povzročajo bolezni dihal. Če se namnožijo preveč, lahko resno ogrozijo zdravje potnikov, še posebej kadar je njihov imunski sistem oslabel. Posledica tega je smrad, neprijeten vonj v kabini avtomobila.

Neprijetnim vonjam v vozilu se lahko preventivno izognete z dezinfekcijo avtoklime. Priporočamo, da svojemu avtomobilu privoščite pregled klimatske naprave vsaki 2 leti, kjer vam mehaniki preverijo učinkovitost delovanja sistema in dodajo manjkajočo količino plina.

Kateri plin je pravi za vaš hladilni sistem?

Zelo pomembno je, da se hladilni sistem napolni s predpisanim ter okoljsko najmanj spornim plinom. Od 1. 1. 2017 je v vseh novih vozilih v Evropski uniji prepovedana uporaba plina R134a, saj gre za toplogredni plin, ki ima kar 1430x večji vpliv na segrevanje ozračja kot CO2.

Naprava za polnjenje avtoklime

Posledično je večina avtomobilskih izdelovalcev stari plin zamenjala za novega: R1234YF (tetrafluorpropen). Ima podobne termokemične lastnosti kot stari plin, nima pa toplogrednih lastnosti in je zato ustrezen. Slaba stran novega plina pa je, da je dražji. Cena je zrasla kar za 400 %.

Prehod iz starega na novi plin je enako pomemben za izdelovalce avtomobilov kot tudi za uporabnike. Z vidika vzdrževanja ne predstavlja nobenih posebnosti. Polnjenje avtoklime prepustite izkušenim serviserjem, ki pri svojem delu uporabljajo ustrezne naprave in orodje. Prav tako morajo strokovnjaki imeti izpit v skladu z EU in SI uredbo.

Začenja se sezona dopustov. Predno se odpravite, preverite delovanje klimatske naprave. Redno vzdrževanje avtoklime je zagotovo cenejše kot popravilo klimatske naprave.

Tadej Blog