Na dopust brez vročine v avtomobilu

avtoklima

Pozdravljeno poletje in z njim vročina.

Vendar pozor, naj vročina ne bo problem v kabini vašega avtomobila.

Za brezhibno delovanje klimatske naprave…

Delujoča klimatska naprava ni zgolj stvar udobja, ampak tudi varnosti potnikov v kabini. Uporabljamo jo celo leto – tudi v hladnih zimskih dneh. Dostikrat vozniki prepozno ugotovijo, da prezračevalni sistem ne deluje pravilno. Tako kot drugi mehanski sklopi avtomobila, tudi klimatska naprava ni večna. Z leti in uporabo pride do okvare in izrabe, zato je pomembno redno vzdrževanje. S tem se izognemo težjim okvaram sistema.

Vožnja po “makedamu”, prašnih cestah obremeni filtrirni sistem. Filter, ki čisti zrak pred vstopom v kabino avtomobila je zato zagotovo najbolj obremenjen.
Priporočljivo ga je menjati vsako leto, saj se v tem času nabere ogromno majhnih delcev in nesnage zaradi česar se lahko delno zamaši in navlaži.

Kako opazite, da bi bila potrebna menjava filtra?
– rosijo se vam stekla
– pretok zraka je menjši kot bi moral biti.

Stop neprijetnim vonjavam v kabini vozila

Zaradi nabiranja vlage in ostalih nečistoč na površini uparjalnika klimatske naprave je ta idealno rastišče za rast bakterij, glivic in mikrobov ki povzročajo bolezni dihal. Če se namnožijo preveč, lahko resno ogrozijo zdravje potnikov, še posebej, kadar je njihov imunski sistem oslabel.
Posledica tega je smrad, neprijeten vonj v kabini avtomobila.

Takim neprijetnim vonjam se lahko preventivno izognete – z dezinfekcijo avtoklime.

Priporočamo, da vašemu avtomobilu privoščite pregled klimatske naprave vsaki 2 leti, kjer vam mehaniki preverijo učinkovitost delovanja sistema in dodajo manjkajočo količino plina.

Pa vendar, tukaj morate biti previdni.

Kateri plin je pravi za vaš hladilni sistem?

Zelo pomembno je, da se hladilni sistem napolni s predpisanim ter okoljsko najmanj spornim plinom.

Od 1. 1. 2017 je v vseh novih vozilih v Evropski uniji prepovedana uporaba plina R134a, saj gre za toplogredni plin, ki ima kar 1430-krat večji vpliv na segrevanje ozračja kot CO2.

Posledično je večina avtomobilskih izdelovalcev stari plin zamenjala za novega- R1234yf oziroma s tetrafluorpropenom.
Ima podobne termokemične lastnosti kot stari plin, nima pa toplogrednih lastnosti in je zato ustrezen.

Slaba stran novega plina je, da je precej dražji. Cena je zrasla kar za 400%.

Prehod iz starega na novi plin, je enako pomemben za izdelovalce avtomobilov kot tudi za uporabnike. Iz vidika vzdrževanja, ne predstavlja nobenih posebnosti- le prepustite to izkušenim serviserjem, ki pri svojem delu uporabljajo ustrezne naprave in orodje. Prav tako morajo strokovnjaki/ serviserji imeti izpit v skladu z EU uredbo in SI uredbo

Začenja se sezona dopustov. Predno se odpravite preverite delovanje klimatske naprave.

Redno vzdrževanje klimatske naprave je zagotovo cenejše kot popravilo.

0 Komentarjev

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja